Löytyykö uudesta Maija Hirvosen Salanimi- ja nimimerkkihakemistosta (SKS) Martta Haatasen nimeä ja salanimiä, esim. Laine Vuento, Hilja Koivukumpu, Mirjam…

Kysytty

Löytyykö uudesta Maija Hirvosen Salanimi- ja nimimerkkihakemistosta (SKS) Martta Haatasen nimeä ja salanimiä, esim. Laine Vuento, Hilja Koivukumpu, Mirjam Koski. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hirvonen, Maija: Salanimet ja nimimerkit (2000) kertoo Martta Haatasesta seuraavaa:

"Haatanen, Martta, o.s. Sandström v:een 1926 (Koivukumpu, Hilja, Kumpi on suurempi. 1936; Koski, Mirjam, Ja näin voitimme. 1932; Mukan Sohvi, Pohjolan S.; Vuento, Laine, Kasvattipoika. 1930) Avust. Pohjolan Sanomat 1940-50. Teoksia 1936-54."