Otsikko
Löytyykö tutkimuksia aikuisten uimakou- lujen tehokkuudesta ja hyödystä tai yleensäkin aikuisten uimakouluista?

Kysytty

Löytyykö tutkimuksia aikuisten uimakou-
lujen tehokkuudesta ja hyödystä tai
yleensäkin aikuisten uimakouluista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän yliopistossa on tehty pro gradu -työ aikuisten alkeisuinnin opettamisen arvioinnista: Malinen, Sari & Sundberg, Johanna: Aikuisten alkeisuinnin opettamisen arviointi opetusvideoavusteisessa ja ei-videoavusteisessa ryhmässä (JY, Liikuntakasvatuksen laitos, 1995). Graduun liittyy myös video Opimme uimaan. Aikuisten uimakoulu. Opetusvideo. Kesto 18 min.

Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston käsikirjastossa on mahdollista tehdä hakuja CD-ROM-artikkeliviitetietokantoihin Aleksi ja CD-Kati sekä online-artikkeliviitetietokantaan Arto, joista löytyi asiasanoilla "uimakoulut" ja "aikuiset" seuraavia artikkeleita aikuisten uimakouluista: "Maakravusta vesipedoksi" (Kunto Plus 1999:9 s. 38-39), Tikkanen, Elisa: "Aallottaren alkeiskurssi: selostus uimakoulusta" (Kodin kuvalehti 1996:16 s. 20-23), "Viiden päivän intensiiviset opinnot uimahallissa riittävät: nyt voit vapautua vedenpelosta"(Kunto Plus 1994:2 s. 32-35), Liestala, Eeva: "Iloa ja tehoa uintiin: lähtisinkö aikuisena uimakouluun?" (Terve elämä 1993:2 s.16-17) ja Mälkki, Mirjam: "Koskaan ei ole myöhäistä: aikuisten uimakoulu" (Pinnalla 1992:2 s.24-25)