Löytyykö tietoa mitä ilmaisjakelulehtiä Tampereella on ilmestynyt? Tarkemmin sanottuna yritän keksiä, mikä lehti Tamperelaisen lisäksi jaettiin koteihin Länsi…

Kysytty

Hei, löytyykö tietoa mitä ilmaisjakelulehtiä Tampereella on ilmestynyt? Tarkemmin sanottuna yritän keksiä, mikä lehti Tamperelaisen lisäksi jaettiin koteihin Länsi-Tampereen alueella (Tesoma, Kalkku, Ikuri) ainakin 1980-luvun lopulla ja 1990-luvun alussa.

Vastaus

Vastattu

Vuosien varrella Tampereella on ilmestynyt koko joukko ilmaisjakelulehtiä. 1980-luvulla kaupungin alueella jaettiin Tamperelaisen ohella ainakin seuraavanlaisia julkaisuja: Länkkäri : riippumaton ilmoitus- ja uutislehti (1981-1999), PS : Pirkanmaan sanomat : Etelä-Pirkanmaan talouksien palvelulehti (1982-2000), Kotikaupunki (1984-1988) ja Viikko-Tampere (1988-1990). 1990-luvun puolella ilmestyi Tampereen kaupunkiviesti (1993-1999).

Näiden ja monien muiden tamperelaisten ilmaisjakelulehtien numeroita löytyy Tampereen kaupunginkirjaston Pirkanmaa-kokoelman lehtivarastosta.