Löytyykö teiltä Osuuskauppa Arinan historista kertovaa kirjaa tai historiikkia?

Kysytty

Hei!

Löytyykö teiltä Osuuskauppa Arinan historista kertovaa kirjaa tai historiikkia?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjastosta löytyy seuraavat Osuusliike Arinaa käsittelevät teokset:

Osuusliike Arina 1917-1956. Oulu: Osuusliike Arina, 1957

Lähdeoja, V.: Osuusliike Arina 1917-1967. Oulu, 1967

Valkosalo, Aarne: Osuusliike Arinan toiminta 1917-1976. Oulu: Osuusliike Arina, 1977

Myös Paavo Kekkosen teoksessa Hyvä Oulu: 50 menestyvää ja innovatiivista yritystä (Oulu: Oulu-lehti, 2004) on Arinaa käsittelevä luku.

Lisäksi maakuntakokoelmassamme säilytetään mm. Arinan toimintakertomuksia (esim. "Johtokunnan vuosikertomuksen ensimäiseltä toimintavuodelta 14/5-31/12 1917") sekä erilaisia esitteitä.