Löytyykö teiltä kirjoja lapsille, jotka kertoisivat erilaisista perheistä? Meidän perheeseen kuuluvat äiti ja lapset. Olen siis yksinhuoltaja, mutta en ole…

Kysytty

Hei, löytyykö teiltä kirjoja lapsille, jotka kertoisivat erilaisista perheistä? Meidän perheeseen kuuluvat äiti ja lapset. Olen siis yksinhuoltaja, mutta en ole koskaan ollut parisuhteessa lasten isän kanssa. En ole siis kiinnostunut avioerosta kertovista kirjoista. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohessa muutama ehdotus lasten kuvakirjoista,jotka käsittelevät yksinhuoltajuutta vanhempi-lapsisuhteessa:
Bergström, Gunilla: Mikko Mallikas ja Mulperi, 1985. (Mikko Mallikas kirjasarjasta löytyy useita nimikkeitä, jotka käsittelevät yksinhuoltajaperheitä).
Emma ja erilainen perhe -kirjassa kuvaillaan millaisia perheitä voi olla olemassa, 2008.
Gripe, Maria: Lotte ja salaisuudet, 2001.
Hammar Stina: Meitä on kaksi,1970.
Hoffman, Mary: Meidän ja muiden perheet (2010).
Mickwitz, Camilla: Jason : tarina tavallisesta pienestä pojasta, 2012.
Lindgren, Barbro : Äidin rasavilli Piltti : 5-vuotiaan Ola Ullstrandin idean mukaan, 1981.
Parr, Torr : Perhekirja. Kuvakirja erilaisista perheistä, 2006.
Stark, Ulf: Kun äiti karkasi kotoa (kuvakirja äidistä joka kyllästyy passaamiseen)
Thorvall, Kerstin: Saara, 1981.

Kirjoja voi kysellä eri kirjastoista.