Löytyykö teiltä juhlamenuukirjaa, jossa olis isopivia ehdotelmia itsenäisyyspäivän illalliskutsuille, koristeluja ym. Entä löytyykö Papa Giovannin uutta…

Kysytty

Löytyykö teiltä juhlamenuukirjaa, jossa olis isopivia ehdotelmia itsenäisyyspäivän illalliskutsuille, koristeluja ym. Entä löytyykö Papa Giovannin uutta ruokakirjaa? Etukäteen kiittäen Leea LInna

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Itsenäisyyspäivän menu löytyy kirjasta nimeltä "Juhlaan: toimituskunta Maija Silvennoinen, Makujen maailma-sarja, kustantaja Weilin + Göös, 1999.

Kirjan saatavuuden voi tarkistaa Plussa-aineistotietokannasta osoitteesta http://www.libplussa.fi/

Itsenäisyyspäivän menu löytyy myös Nicehouse-portaalin linkistä: http://www.nicehouse.fi/keittio/juhlat/itsenais/itse.htm
"Metsä on meille suomalaisille tärkeä paikka. Asuminen melko hajallaan metsän keskellä on osa suomalaisuutta. Kiireisessä elämänrytmissä ja työpaineiden jälkeen luonnossa oleskelun koetaan rauhoittavan ja antavan uusia voimia.
Metsä tuottaa meille yhä myös tärkeimmät raaka-aineet aterioitamme varten. Yöttömän yön ansiosta marjoihin, sieniin ja yrtteihin kerääntyy erityisen voimakas aromi. Nautitaan niistä ja vaalitaan aarteitamme.
Itsenäisyyspäivän juhlapäivälliset katamme mieluiten luonnon antimista ja kohotamme iloisina maljan pirteälle Suomi - neitokaiselle sekä kunniakkaille esi-isillemme, jotka jaksoivat taistella hyvinvointimme puolesta.
Itsenäisyyspäivän Menu (Nicehouse)

Kirkas suppilovahveroliemi
Mätipaahtoleipä
Olut, kivennäisvesi (snapsi)
Paistettua poronfileetä, karpalokastiketta
Lodola Nuova Tenuta 1994
Rahkatuorejuustoa, mustikkakastiketta"

Itsenäisyyspäivän kattausohjetta ei suoraan löytynyt, mutta runsaasti erilaisia vinkkejä ja tarjoilumalleja löytyy kirjoista:

Viihtyisä koti: kattaukset ja koristelu: toimituskunta Marit Mikkonen, Weilin + Göös, 1999.

Pakarinen Aila: Juhlitaan taas, WSOY, 1998.

Kirjojen saatavuus löytyy Plussa-tietokannasta.
http://www.libplussa.fi/

Papa Giovannin ruokakirja löytyy,
tekijä: Suorsa, Pekka
Nimeke: Papa Giovanni aitoa elämää
Julkaisutiedot: Helsinki, WSOY, 2002.

Kirja löytyy Plussa-tietokannan kautta.
http://www.libplussa.fi/