Löytyykö taidemaalari A. Kankaisesta mitään tietoa. Seinällä taulu jossa tuo nimi, mutta netistäkään en löytänyt mitään.

Kysytty

Hei, löytyykö taidemaalari A. Kankaisesta mitään tietoa. Seinällä taulu jossa tuo nimi, mutta netistäkään en löytänyt mitään.

Liitetiedostot

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti hänestä ei löytynyt tietoa kirjaston eri vuosikymmenten taiteilijamatrikkeleista, eikä häntä mainittu myöskään verkossa luettavana olevasta Suomen taiteilijaseuran kuvataiteilijamatrikkelissa:

https://kuvataiteilijamatrikkeli.fi/taiteilijahaku

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Minulla myös kaksi tämän taiteilijan taulua, kukka-aiheisia. En ole mistään löytänyt tietoja.

Arvi Kankaisen tyttärenä voin kertoa että hän elätti perheensä tauluja maalaamalla ja kehystämällä. Hän syntyi 1913 sysmässä ja kuoli 93v. 2006 Lahdessa. Talvi- ja jatkosodat käyneenä hän asettui Lahteen asumaan. Tauluja hän maalasi paljon 1940-luvulta alkaen.

Hei.
Asuikohan isänne missään vaiheessa Kotkassa?
Minulla on taulu seinällä, missä on äitini ja hänen tätinsä. He asuivat Kotkassa ja taulu on maalattu ehkä 40-luvulla.

Arvi oli tätini mies ja edellä mainittu kommentoija Merja serkkuni. Minä kaipaisin Arvin tauluja kun minulla ei valitetavasti ole niitä yhtään. Arvi oli tosi mukava mies.

Minulla on seinällä metsälampi ja puro -taulu. Aivan joutilas...