Löytyykö buddhalaisen kaanonin Samyutta Nikaya -teoksen sitaatille suomennosta? "Monks. You should train yourselves thus: ‘We will be grateful and thankful and we will not...’”

Kysytty

Löytyykö suomennosta (ja viitetiedot) tälle buddhalaisesta kaanonista, Samyutta Nikayasta, Sutta Pitakasta (20.21), lainatulle sitaatille: “Monks. You should train yourselves thus: ‘We will be grateful and thankful and we will not overlook even the least favor done to us.’”

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikuttaisi siltä, ettei Theravada-buddhalaisuuden Samyutta Nikaya -tekstiä ole käännetty suomeksi. En ainakaan onnistunut löytämään suomennoksia siitä tai sen osista.

Google -kirjoista löytyy englanninkielinen käännös Samyutta Nikayasta: https://books.google.fi/books?id=MEA6AwAAQBAJ&printsec=frontcover&hl=fi…. Mainitsemasi lainaus näyttäisi löytyvän kyseisen julkaisun sivulla 712.