Löytyykö sellaista karttaa Tolvajärveltä, jossa olisi merkitty asukkaitten nimet ennen sotaa?

Kysytty

Löytyykö sellaista karttaa Tolvajärveltä, jossa olisi merkitty asukkaitten nimet ennen sotaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Korpiselän pitäjän Tolvajärven kylästä ei löydy Joensuun kaupunginkirjastosta karttaa, jossa olisi asukkaiden nimet.

Kirjassa: Korpiselkä : muistelmia kirjoituksin ja kuvin. 1958, on luku Korpiselän kylät ja erikseen myös Tolvajärvi. Siinä on sanallisesti kerrottu tarkkaan kylän asukkaista ja missä heidän talonsa ovat sijainneet kylässä.