Löytyykö reseptejä missä käytettäisiin vain muutamia aineksia? Kirjoja siis.

Kysytty

Löytyykö reseptejä missä käytettäisiin vain muutamia aineksia? Kirjoja siis. Netissä on jonkunverran englanninkielisiä reseptejä missä koko ruoka / kakku tms valmistuu vaikka vain kolmella aineosalla.

Vastaus

Vastattu

Netistä löytyy paljon yksinkertaisia ohjeita hakusanoilla parin raaka-aineen ruoka myös suomeksi.

Vielä ei ole kirjoja, jotka mainitsevat olevansa muutaman raaka-aineen ohjeilla täytettyjä.

Yksinkertaisia reseptejä kyllä löytyy kirjoinakin esim. Taina Jääskeläisen Opiskelijan keittokirja, Helena Lylyharjun ja Kari Martialan Ajatusta arkiruokaan sekä Vivi-Ann Sjögrenin köyhän ritarin keittokomero.

Myös pula-ajan keittokirjoista löytyy yksinkertaista ja halpoja, muutaman raaka-aineen reseptejä. Helmet hakutulos

Samoin monet yhtä raaka-aineitta käsittelevät keittokirjat sisältävät myös parin aineen reseptejä Esim Peruna, Kananmuna ja Pasta keittokirjat.