Löytyykö nuortenkirjallisuutta, joka käsittelee/ jonka tapahtumat sijoittuvat 1500 -luvun Suomeen?

Kysytty

Hei!

Löytyykö nuortenkirjallisuutta, joka käsittelee/ jonka tapahtumat sijoittuvat 1500 -luvun Suomeen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1500-luvulle sijoittuvia historiallisia nuortenromaaneja ovat esimerkiksi seuraavat:

AMNELL, Anna, Pako Tallinnaan
AMNELL, Anna, Kyynärän mittainen tyttö
MERETOJA, Ilona, Sateensaaren tyttö
MOILANEN, Paula, Herttuan hovissa : elämää 1500-luvun Turussa
MOILANEN, Usko, Linnanherran käsky : seikkailukertomus Olavinlinnan vaiheilta vv. 1499-1500
REKIMIES, Erkki, Susi-Rolf, Martti ja minä
SAULI, Jalmari, Nuori Kijl : historiallinen romaani Nuijasodan ajoilta
SÖDERHJELM, Kai, Mikko kuninkaan palveluksessa
VAKKURI, Kai, Rajan hurtat : seikkailukertomus 1500-luvulta
WILKUNA, Kyösti, Viimeiset luostarinasukkaat

1500-lukua käsitellään myös näissä:
ELLILÄ, Kirsti, Reetta ja linnan vangit
VAIJÄRVI, Kari, Aavelinna

Tietokirjallisuuden puolelta nimenomaisesti 1500-lukuun keskittyy esimerkiksi Salme Kotivuoren Turun linnan loiston aika.

3 ääntä

Kommentit

Amnell, Anna: Lucia ja Luka. Kyynärän mittainen tyttö ja poika.
Kolmas osa ilmestyi 2013.