Löytyykö musikaalin I do!I do!(musiikki Harvey Schmidt, sanat Tom Jones) lauluihin suomalaiset sanat?

Kysytty

Löytyykö musikaalin I do!I do!(musiikki Harvey Schmidt, sanat Tom Jones) lauluihin suomalaiset sanat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Todennäköisesti Harvey Schmidtin I do! I do! -musikaalin sanoja ei löydy yleisistä kirjastoista suomenkielisinä. Alkukielellä sanat löytyvät nuotista, joka on Espoon kaupunginkirjaston pääkirjaston kokoelmissa. Saatavuuden voi tarkistaa pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen yhteisestä PLUSSA-tietokannansta
http//www.libplussa.fi . Sama nuotti löytyy myös teatteri- ja tanssialan kirjaston kokoelmista http//www.teak.fi/kirjasto . Teatterin tiedotuskeskuksesta kerrottiin musikaalia esitetyn suomenkielisena ( Tahdon! tahdon!) useissakin suomalaisissa teattereissa ja sen oikeuksia valvoo Näytelmäkulma, josta siis suomenkielinen teksti löytyy. Näytelmäkulma
on näytelmäagentuuri, joka välittää ennen muuta ulkomaisten näytelmien esitysoikeuksia suomalaisille ammatti- ja harrastajateattereille, hoitaa hankkimiensa näytelmien suomennuttamisen yhteistyössä teatterien kanssa ja ylläpitää näytelmäkirjastoa. Sen yhteystiedot ovat Meritullinkatu 33, 00170 Helsinki, puh. 09-135 7098. Koska kyseessä on ammattilaisille tarkoitettu palvelu, taitaa laulujen sanojen saaminen sieltä olla vaikeaa ko. tarkoitukseen. Soittamalla asia selviää.