Löytyykö mitään hanke-esityksen tekemiseen ohjeistusta? Kyseessä on hanke-esitys oman työn kehittämiseksi.

Kysytty

Löytyykö mitään hanke-esityksen tekemiseen ohjeistusta? Kyseessä on hanke-esitys oman työn kehittämiseksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hanke-/projektisuunnittelusta löytyy pääkaupunkiseudun Plussa-tietokannasta http://www.libplussa.fi/ mm. seuraavanlaista aineistoa :
SALONEN, Lauri : Teemme projektin. 1996.
SILFVERBERG, Paul : Ideasta projektiksi : projektisuunnittelun käsikirja. 1999.
PELIN, Risto : Projektinhallinnan käsikirja. 1999.

Kun hankkeen aiheena on oman työn kehittäminen, tietoa voisi saada esim. seuraavista kirjoista:
SCHREY, Kari : Työpaikan kehittämisopas. 1999.
MATIKAINEN, Janne : Oppiva työyhteisö parantaa toimintaa, tulosta ja ihmisten viihtymistä. 1999.
PEKKOLA, Petri : Tunne toimintasi, ota askel jatkuvaan kehittämiseen. 1998.
TYÖN muutos ja oppiminen. 1997.

Kannattaa myös selata Plussasta läpi (Helsingin kaupunginkirjaston) luokkia 674.1, 674.3 (työanalyysi), 129 (työpsykologia) ja hakea vaikkapa asiasanoilla projektit, hankesuunnittelu, työ ja kehittäminen.