Löytyykö mistään nuottia kappaleelle "Ninan uni" Säv. Esa Pethman?

Kysytty

Löytyykö mistään nuottia kappaleelle "Ninan uni" Säv. Esa Pethman? Kaukolainaus asioissa kyselen, musiikkiarkistoista sanoivat että eivät lähetä kaukolainoja eikä myöskään valokopiota tekijänoikeudellisista syistä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyjä on ilmeisesti jo löytänyt sen tiedon, että ainoa tämän Esa Pethmanin sävellyksen nuottijulkaisu on varsin harvinaisessa, vuonna 1967 julkaistussa kokoelmassa 7 iskelmää. 2 (Edition Coda). Näyttää valitettavasti siltä, ettei tätä kokoelmaa ole yleisten kirjastojen kokoelmissa, vaan ainoat julkisista kokoelmista löytyvät kappaleet ovat Musiikkiarkistossa (entinen JAPA) Helsingissä. Musiikkiarkisto ei anna näitä kaukolainaksi, eikä myöskään valokopio ole mahdollinen, koska Pethmanin musiikki on edelleen tekijänoikeuden suojaamaa, samoin Jussi Raittisen tekemä teksti. Molemmilta voi tietysti pyytää luvan, kun herrat ovat edelleen hengissä, mutta se saattaa olla yhtä vaivalloinen tie kuin vierailu Musiikkiarkiston tiloissa. Voin antaa lisäneuvoja, jos kysyjä ottaa sähköpostitse yhteyttä.

Heikki Poroila