Löytyykö mistään nuottia (ainakin melodia + soinnut) marssiin nimeltä Vapaa kansa, säv. Toivo Kuula? Se on tiettävästi tänä päivänäkin Suomen asevarikkojen…

Kysytty

Löytyykö mistään nuottia (ainakin melodia + soinnut) marssiin nimeltä
Vapaa kansa, säv. Toivo Kuula? Se on tiettävästi tänä päivänäkin Suomen asevarikkojen kunniamarssi. Sisältyisikö johonkin vuosisadan alun puhallinorkesterinuotti-kokoelmaan tms?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu on varsinaiselta nimeltään 'Maa hädässä', alkusanat 'Vapaa syntyi Suomen kansa...'. Se löytyy esim. Ingmanin 'Laulu ja soitto' kirjasta, josta meillä olisi paikallakin säestyskirja (sis. kosketinsoitinsovituksen + sanat).