Löytyykö mistään kirjastosta lainattavaksi nuotit elokuvan Schindlerin lista- teemasta (säveltäjä John T. Williams) sovitettuna pianolle ja viululle?

Kysytty

Löytyykö mistään kirjastosta lainattavaksi nuotit elokuvan Schindlerin lista- teemasta (säveltäjä John T. Williams) sovitettuna pianolle ja viululle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirkes-kirjastojen (Järvenpää, Kerava, Mäntsälä, Tuusula) yhteisestä tietokannasta löysin nuotin The violin collection : Intermediate to advanced level : 10 pieces by 9 composers, jossa on John Williamsin säveltämä Schindlerin lista -elokuvan teema (Theme from Schindler's list) sovitettuna viululle ja pianolle. Nuotin liitteenä on 2 cd-levyä, joilla on nuotin kappaleiden esitykset ja pianosäestykset. Tämä nuotti löytyy esim. Järvenpään kirjastosta.

Nuotissa Williams, John: For Itzhak Perlman three pieces from Schindler's list on teeman lisäksi kaksi muuta kappaletta elokuvan musiikista viululle ja pianolle sovitettuna: Jewish town (Krakow Ghetto - Winter '41) ja Remembrances. Tämä nuotti on saatavilla kaukolainaksi esim. Tampereen kaupunginkirjastosta.

Muitakin vaihtoehtoja varmaan on ja niitä voit yrittää etsiä esim. Frank-monihaun (http://monihaku.kirjastot.fi/fi/frank/search) avulla. Valitse Maakuntakirjastot(http://monihaku.kirjastot.fi/frank/search/Maakuntakirjastot) ja kirjoita tekijäriville Williams, John, nimekeriville Schindler's list, asiasanariville viulu ja valitse aineistolajivalikosta nuotti ja valitse vielä kaikki kirjastot (Valitse kaikki).

Frank-monihaun aineistolajirajaus ei valitettavasti aina toimi, mutta tässä tapauksessa se näyttää antavan hakutulokseen pelkkiä nuotteja. Sama nuotti saattaa tulla hakutulokseen monta kertaa, jos se on luetteloitu eri kirjastoissa hiukan eri tavalla. Kannattaa myös avata julkaisun tiedot, jotta näet julkaisun kuvailun ja voit toivottavasti varmistua, että nuotti on juuri sellainen kuin pitää. Yleensä, jos nuotti on hyvin luetteloitu, julkaisun kuvailusta selviää, mille kokoonpanolle nuotti on tarkoitettu ja mitä se sisältää, esim. erillisen viuluäänen ja partituurin tai sanat, melodian ja sointumerkit tms.