Löytyykö Leiposen suvusta mitään tietoa ? Isoäitini oli Lyyli Leiponen ja ilmeisesti Muolaasta kotoisin .

Kysytty

Löytyykö Leiposen suvusta mitään tietoa ? Isoäitini oli Lyyli Leiponen ja ilmeisesti Muolaasta kotoisin .

Vastaus

Vastattu

Karjalaisjuurien sukututkimus kannattaa aloittaa Katiha-tietokannasta. Valitsemalla haettavaksi seurakunnaksi Muolaan ja sukunimeksi Leiposen niin osumia tulee useita. Alle 100 vuotta sitten syntyneistä eli todennäköisesti elävistä ihmisistä siellä ei ole tietoja. Muolaan seurakunnan digitoidut aineistot löytyvät Kansallisarkiston Digitaaliarkistosta.

Karjalaisevakoista koottiin myös 1970-luvulla neliosainen hakemisto Siirtokarjalaisten tie, josta voisit löytää isoäitisi perheestä tietoja.

Lisää lähteitä ja ohjeistusta voi katsoa Suomen Sukututkimusseuran sivuilta.