Löytyykö Kotimaa-lehden vanhoja numeroita (vuosi 2002) kirjastosta? Helmet kertoo: Osasto Pasila aik käs Säilytys kuluva + 3 kuukautta (ei lainata)…

Kysytty

Hei,
löytyykö Kotimaa-lehden vanhoja numeroita (vuosi 2002) kirjastosta?
Helmet kertoo:
Osasto Pasila aik käs
Säilytys kuluva + 3 kuukautta (ei lainata)
Tarkoittaako tämä että vanhat on hävitetty?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Pasilan kirjasto säilyttää sanomalehtiä kuluvan kuukauden ja kolme edellistä kuukautta. Näiden lehtien vanhemmat numerot päätyvät paperinkeräykseen. Mikrofilmattuina Pasilan kirjasto säilyttää pysyvästi suurimman osan Helsingissä ilmestyvistä sanomalehdistä.

Helmet / Kaikki

Suomen Kansalliskirjasto on digitoinut kaikki Suomessa vuosina 1771-1929 ilmestyneet sanomalehdet, ja ne ovat vapaasti käytössä digi.kansalliskirjasto.fi(avautuu uuteen välilehteen) -palvelun kautta. Uudemmat sanomalehdet ovat käytettävissä digitoituina kaikissa vapaakappalekirjastoissa.

Sanomalehdet | Kansalliskirjasto