Löytyykö koti-isyydestä kirjoitettuja kirjoja? Mitä kirjoja suosittelisitte miehelle, joka jää hoitamaan vauvaa, heti kun äiti saa palata töihin?

Kysytty

Löytyykö koti-isyydestä kirjoitettuja kirjoja? Mitä kirjoja suosittelisitte miehelle, joka jää hoitamaan vauvaa, heti kun äiti saa palata töihin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Koti-isistä, isyydestä, miehistä ja lastenhoidosta on kirjoitettu sekä tieto-, kauno- että muistelmakirjoja. Seuraavassa poimintoja aiheesta:

- Maaranniitty, Per: Koti-isän puheenvuoro, Mannerheimin lastensuojeluliitto, 1982
- Leppänen, Keijo: Isyystesti, Otava, 2003, (muistelma)
- Rohkeutta, isä! Toimittanut Hannu Penttinen, Majakka, 2004
- Borgenicht, Louis:Vauva: omistajan opas: käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto, Karisto, 2004
- Vuorinen, Juha: Juoppohullun päiväkirja. Osa 4 : Vaippaihottuma, Diktaattori, 2005, (päiväkirja)
- Martin, Sam: Mies hoitaa vauvaa Karisto, 2006
- Huttunen, Janne Isyyspakkaus Otava, 2007
- Garam, Sami: Tuoreen isän kirja, WSOY, 2007
- Blythe, Daniel Vaippavapaalla: vaihtoehtoinen opaskirja uudelle isälle, Ajatus, 2007
- Frangén, Simo: Nollasta ykköseksi : isän ja äidin päiväkirja, Otava, 2007, (muistelma)

Kaunokirjallisuutta
- David, Edddie: Sisäsiisti isä, Otava, 2001
- Salokorpi, Wollu: Onneksi olkoon! Teillä on poika, Petomaani, 1989
- Tervo, Jari: Kallellaan: Isän päiväkirja, WSOY, 2000, (päiväkirja)