Otsikko
Löytyykö kirjastosta materiaalia 10-12 vuotiaiden kasvatukseen - henkisten & fyysisten muutosten vastaanottamiseen varhaismurrosiän kynnyksellä?…

Kysytty

Löytyykö kirjastosta materiaalia 10-12 vuotiaiden kasvatukseen - henkisten & fyysisten muutosten vastaanottamiseen varhaismurrosiän kynnyksellä? Tarkoituksenani on aloittaa työskentely 5-6 -luokkalaisten tyttöjen kanssa ko.aiheesta & kaikenlainen yksilö-ryhmätyöskentely materiaali olisi lämpimästi tervetullutta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oulun kaupunginkirjaston aineistotietokannasta http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html asiasanalla murrosikä löytyy noin 80 teosta. Näistä monet ovat kasvattajille tarkoitettuja, esim.:
- Arajärvi, Terttu: Tasapainoinen lapsuus, 1988.
- Jarasto, Pirkko, Nina Sinervo: Murrosikäisen ja nuoren maailma. 1999.
- Kinnunen, Saara: Murrosikäinen perheessä, 1999.
- Kinnunen, Saara: Turvallisesti matkaan, 2001.
- Rödstam, Monica: Lapsen kehitys : 7-12 vuotta, 1992.
Nuorille itselleen mm.
- Gravelle, Karen: Mitä pojat eivät rohkene kysyä...mutta haluaisivat kysyä, 1999. (takakannen mukaan 10-14 vuotiaille)
- Gravelle, Karen: Mitä tytöt eivät rohkene kysyä, 1998.
- Kroppa ja koppa: ruotsalaisessa nuortenlehdessä Kamratpost vuosina 1989-1995 julkaistuja lehtikirjoituksia ...., 1995.
- Stoppard, Miriam: Sinulle nuori nainen, 1988.
- Mitä minussa tapahtuu, video vuodelta 1986.
Aihetta käsittelevää kaunokirjallisuutta:
- Dahlbäck, Helena: Julia-kirjat
- Herrstörm, Christina: Ebba
- Hagerup, Klaus: Mari ja rajattoman rakkauden aika
- Kallioniemi, Tuula: Kuka rakastaa ruusua
- Thor, Annika: Totuus vai tehtävä
- Jacqueline Wilsonin kirjat
- Tuija Lehtisen Laura-kirjat