Löytyykö kirjastoista shakkiopasta, joka olisi samalta tekijältä mutta suomeksi ja englanniksi. Pyrin oppimaan shakkisanaston englanniksi. Sinänsä…

Kysytty

Löytyykö kirjastoista shakkiopasta, joka olisi samalta tekijältä mutta suomeksi ja englanniksi. Pyrin oppimaan shakkisanaston englanniksi. Sinänsä shakkisanastokin kelpaisi suomi-englanti-suomena.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vladimir Grisinin venäjänkielisen, lähinnä lapsille ja nuorille tarkoitetun shakkioppaan suomennos ja englanninnos ovat ainoat samaan alkuperäistekstiin perustuvat suomen- ja englanninkielistä shakkisanastoa sisältävät teokset: Grisin, Vladimir, Sakin aakkoset eli ensi askeleet sakkilaudalla, 1982 ja Grisin, Vladimir, The ABC of Chess, 1986. Niiden saatavuuden näet pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteisestä HelMet-aineistohausta http://www.helmet.fi/ .