Löytyykö kirjalle "Punainen lanka" kirjailijan nimeä? Kirja on keskitysleirikuvaus. Muuta en tiedä asiasta. Kiitos!

Kysytty

Löytyykö kirjalle "Punainen lanka" kirjailijan nimeä? Kirja on keskitysleirikuvaus. Muuta en tiedä asiasta. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin kaksi kirjaa, joiden nimenä on "Punainen lanka". Toinen on
Kirjapajan kustantama kirja vuodelta 1988 ja se on aiheeltaan
uskonnollinen. Toinen puolestaan on kaunokirjallinen teos, jonka on
kirjoittanut Merja Une Turunen. Toivottavasti etsimäsi teos on näistä jompi kumpi, mutta toisella ei siis ole varsinaista päätekijää lainkaan.
Seuraavan teoksen nimi on vähän erilainen, mutta se käsittelee keskitysleirikokemuksia Kettunen, Katariina, Piikkilankakaruselli kokemuksia sodan runtelemasta Euroopassa. (Helsinki, Tammi, 1961)