Löytyykö kirjaa jossa avataan Utin /Kouvolan sotahistoriaa?

Kysytty

löytyykö kirjaa jossa avataan Utin /Kouvolan sotahistoriaa?

Vastaus

Vastattu

Muutamia teoksia löytyy meidän kokoelmista:

Etulinjassa itään ja länteen : Kouvolan seudun sotilashistoria 1400-luvulta 2000-luvulle / Airio, Pentti.

Junalla sotaan ja sotaa pakoon : sota-ajan junamatkoja -kirjoituskilpailun parhaat / toimittanut Heli Mäki.

Tehtävä Utissa : venäläisen pommikonelaivueen tuho loppiaisena 1940 / Heimo Siiropää, Jukka Vesen, Heikki Kauranne.

Tuokiohavaintoja Kouvolan seudun ilmapuolustuksesta talvi- ja jatkosodassa sekä sotien poliittinen tausta / Pekka Vanhala.

Maanpuolustustyötä Kymenlaaksossa II : Kymenlaaksolaiset isänmaan asialla 1917-1945 / Vitikainen, Erkki.

Kovat päivät Kouvolassa / Ranta, Jorma.

Kouvolan ilmapuolustus talvisodan aikana / Tanska, Jukka-Pekka.

Kotirintamaelämää löytyy Kouvolan historiasta ja Utin lentokentän toimintaa sotien aikana kuvataan Valkealan historian III osassa.