Löytyykö Kari Tapoin, kuin taivaisiin nuotteja

Kysytty

Löytyykö Kari Tapoin, kuin taivaisiin nuotteja

Vastaus

Vastattu

"Kuin taivaisiin" -kappale, jonka Kari Tapio (eli Kari Jalkanen) on levyttänyt ja johon hän on tehnyt suomenkieliset sanat, sisältyy esimerkiksi "Suuren toivelaulukirjan" osaan 19. Laulu alkaa: "Kun maahan oon nyt lyöty". Laulun alkuperäinen nimi on "You raise me up". Sen säveltäjäksi on merkitty Rolf Løvland.

7 ääntä

Kommentit

You raise me up on eräs modifikaatio vanhasta kelttiläisestä sävelmästä, joka tunnetaan nimellä Londonderry Air, myöhemmin myös Danny Boy.
Rolf L,. ei ole sitä säveltänyt, eikä moni muukaan myöhemmin säveltäjäksi mainittu.
https://en.wikipedia.org/wiki/Londonderry_Air
Tuskinpa siihen alkuperäistä säveltäjää löytyykään, harmittaa vain nuo mukasäveltäjät, joita on monella muullakin kelttiläisperäisellä laululla, jotka siirtyivät irlantilaisten, skottien ja monien muiden muuttajien kanssa Uuteen Maailmaan.

Danny Boyn nuotit Weatherlyn versiona löytyvät Googlen kautta, sekä sillä että Londonderry Air-nimellä, kitaralle, pianolle, ukulelelle, viululle jne.