Löytyyko kansansävelmää "Oi muistatkos Emma sen kuutamoillan kun..." ruotsiksi? Kiitollinen vastauksesta - tulisi ruotsinkieliselle kuorolle Tukholmassa.

Kysytty

Hei,
Löytyyko kansansävelmää "Oi muistatkos Emma sen kuutamoillan kun..." ruotsiksi? Kiitollinen vastauksesta - tulisi ruotsinkieliselle kuorolle Tukholmassa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme onnistuneet löytämään etsimääsi Emma -sävelmää ruotsinnettuna, vaikka haeskelimme erilaisista tietokannoista, kuten Suomen äänitearkistosta ja Suomen kansallisdiskografia Violasta, sekä kyselimme musiikkia tuntevilta kollegoilta. Voihan olla, että joku olisi ruotsintanut kysesen kappaleen omiin tarkoituksiinsa, mutta mitään julkaistua versiota (nuottia, levyä) emme tosiaan löytäneet. Kollega sen sijaan löysi internetistä viitteen ruotsalaiseen ryhmään, nimeltä Räfven, joka olisi mahdollisesti esittänyt Emmaa Per Perssonin ruotsinnoksena. Sen kummempaa tietoa asiasta ei löytynyt, mutta ehkä ryhmältä voi kysyä asiasta suoraan, tässä linkki heidän sivulleen: http://www.rafven.se/