Löytyykö joulukukkien kasvattamisesta jokin kirja: tarkoitan tavallisia mukula-kasveja, kuten tulppaanit jne. erityisen kiinnostunut olen siitä, miten kieloja…

Kysytty

löytyykö joulukukkien kasvattamisesta jokin kirja: tarkoitan tavallisia mukula-kasveja, kuten tulppaanit jne. erityisen kiinnostunut olen siitä, miten kieloja kasvatetaan jouluksi: tulisko kerätä syksyllä punaisia marjoja ja miten niiden kanssa toimitaan vai lähtevätkö kielot kasvamaan vain juurista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymys on hyötämisestä eli kasvien kehityksen jouduttamisesta järjestämällä niille edulliset kasvuolot.
Kirjassa Johns, Leslie: Kukkiva koti (1979) s. 60 löytyy luku Kukkasipulien hyötäminen ja erikseen vielä ohjeet Jouluhyödölle.
Muitakin kirjoja aiheesta löytyy:
Huonepuutarha (1989)
Siivonen, Väinö: Kukkasipulien viljely ja hyötö (1957)
Kukkasipileiden hyötö (1979)
Helsingin sanomien verkkoversiosta löytyy myös oiva artikkeli joulutulppaanien ja -kielojen hyötämisestä http://www.hs.fi/asuminen/artikkeli/Joulutulppaanit+ja+-kielot+voi++ist…
Varastokirjaston Kontentti-tietokannasta löytyi viite artikkelista "Kielojen hyötäminen jouluksi", joka on ilmestynyt Puutarha -lehdessä vuonna 1925