Löytyykö jostain tieto kuinka monta ihmistä on yhteensä ollut tehohoidossa koronan takia?

Kysytty

Löytyykö jostain tieto kuinka monta ihmistä on yhteensä ollut tehohoidossa koronan takia, eli toisin sanoen kuinka moni on joutunut teholle? Tilastoissa näkyy toki päivittäin kuinka monta on tehohoidossa, mutta sama potilas on laskuissa mukana useamman päivän kohdalla jos on esim. viikon sairaalassa.

Vastaus

Vastattu

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) koronatilannetta kuvaavissa tilastotiedoissa ei tosiaan ilmoiteta sitä, kuinka moni henkilö on yhteensä ollut tehohoidossa koronan takia, vaan on keskitytty seuraamaan tehohoidon kuormitustasoa. Suosittelen ottamaan yhteyttä THL:n tietopalveluun.