Löytyykö jostain kirjasta kuvaa Ilja Repinin teoksesta: Portrait of Leo Tolstoi as a Ploughman on a field

Kysytty

Löytyykö jostain kirjasta kuvaa Ilja Repinin teoksesta:
Portrait of Leo Tolstoi as a Ploughman on a field

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuva kysytystä teoksesta on ainakin näissä kirjoissa:

1. Ilja Repin : 1844-1930 : taiteilijan syntymän 150-vuotisnäyttely : juhlakirja. 1995, ISBN 951-8977-13-5.
Kirjassa maalaus on suomennettu nimellä Peltomies. Leo Tolstoi kyntämässä. 1887. Valokuvavedos on melko pieni.

2. Colliander - Kemiläinen: Ilja Repin, ukrainalainen taiteilija. 1977 (1. painos 1947), ISBN 951-30-4046-1.
Tässä maalauksen nimenä on Leo Tolstoi vainiolla. 1987. Valokuva on hieman suurempi.

Valokuvien yleisvärisävyt ovat hieman erilaiset - ehkä painoteknisistä syistä. Mutta juhlakirjassa on kerrottu maalauksesta olleen myös toinen, suurempi versio, jonka nykyinen olinpaikka on tuntematon.

Kumpikin kirja löytyy Lastu-kirjastojen kokoelmista.

Linkki 1     Linkki 2