Löytyykö jostain kirjaa, artikkelia tms. joka kertoo kirjekyyhkyistä ja miten ne toimivat?

Kysytty

Löytyykö jostain kirjaa, artikkelia tms. joka kertoo kirjekyyhkyistä ja miten ne toimivat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmissa on teos Savela, Ari: Viestikyyhkyt--harrastajan käsikirja. 2000.
Internetissä on hyvä sivusto "Viestikyyhky - viestikyyhkyt harrastuksena" http://www.viestikyyhky.fi

Aleksi-artikkelihaku antoi seuraavat viitteet:

Pöntinen, Petri: Luonnon lähetit (Kohtaamiset) Suomen kuvalehti 2001;(85);24;48
Lehtinen, Juha: Mustasukkaisuus tuo kyyhkyn kotiin. Aamulehti 1999-10-25
Hackman, Nina: Kirjekyyhkynen tuo viestin kotiin. Terve elämä 1997;7;30-31
Tiitola, Vappu: Köyhän miehen kilpahevosia: Pirkkalan viestikyyhkyt eivät pelkää lentokoneita, mutta säkkipimeä voi sekoittaa suuntavaiston. Aamulehti 1997-06-24
Puolakka, Reija: Ilmojen halki. Et-lehti 1995;10;104-108
Pentinpuro, Leila: Kun kyyhkyset pimentävät auringon. Suomen kuvalehti 1995;(79);30;30-35
Kähönen, Antti: Älä ammu kirjekyyhkyä. Erä 1993;(16);8;65-67