Löytyykö "itämaiseen kulttuuriin" kuuluvaa kirjallisuutta, jossa olisi jotain shiatsusta yms. Sekä myös heidän kulttuuriin kuuluvasta erotiikasta, ei…

Kysytty

Löytyykö "itämaiseen kulttuuriin" kuuluvaa kirjallisuutta, jossa olisi jotain shiatsusta yms. Sekä myös heidän kulttuuriin kuuluvasta erotiikasta, ei kuitenkaan "Kamasutra-teos"...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Shiatsusta löytyy mm. seuraavat kirjat: Schultz, William: Shiatsu; Lewis, John: Opi shiatsua; Pooley, Nicola: Shiatsu - pieni käytännön opas sekä englannin kielinen Franzen, Susanne: Shiatsu - a fully illustrated guide to a safe, effective home treatment. Lisäksi shiatsusta ja muista vastaavista hoitomuodoista kerrotaan mm. Sara Thomasin teoksessa Hyvä olo hieromalla sekä laajemmassa teoksessa Luonnonmukainen kotihoito.
Itämaisesta erotiikasta on useita teoksia: Aldred, Caroline: Jumalainen seksi - tantra ja tao, tietoisen rakastelun taidot; Lacroix, Nitya: Tantra ja rakastamisen taito - opas yhteiseen nautintoon sekä Kultainen lootus - kiinalainen rakkaudentaidon kirja.