Löytyykö Helsingin musiikkikirjastosta Dannyn vanhaa äänitettä (LP), esimerkiksi: kokoelmalevyä: 20 hittiä tai 14 iskelmää, joidenkin levyjen tunnus on HSLP…

Kysytty

Löytyykö Helsingin musiikkikirjastosta
Dannyn vanhaa äänitettä (LP),
esimerkiksi: kokoelmalevyä: 20 hittiä
tai 14 iskelmää, joidenkin levyjen
tunnus on HSLP-113 tai SLP-529.
Etsin nimenomaan kappaletta nimeltään:
"Ei kaikki ole miltä näyttää".
Kiitos vastauksestanne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kumpaakaan äänitettä (Danny: Danny, HSLP-113 tai 14 iskelmää,
SLP-529) ei valitettavasti löydy pääkaupunkiseudun yleisten
kirjastojen aineistotietokannasta. En onnistunut niitä paikallistamaan
myöskään Varastokirjaston eikä maakuntakirjastojen luetteloista.
Koska mainittu kappale, vuonna 1969 Jaakko Salon säveltämä ja Jukka
Virtasen tekstittämä "Ei kaikki ole miltä näyttää" on alunperin
tehty kotimaiseen elokuvaan "Näköradiomiehen ihmeelliset siekailut",
kuvittelisin, että sitä voi etsiä Suomen elokuva-arkistosta. Kappale
on nimittäin julkaistu ko. elokuvan musiikkia sisältävällä Scandian
EP:llä SEP-234. Arkiston tiedot löytyvät osoitteesta
http://www.sea.fi/. Arkisto on tarkoitettu tutkimuskäyttöön ja
tarkemmin asiaa voi tiedustella arkistonhoitaja Olavi Similältä,
puh. 615 40241.