Löytyykö halloween-musiikkia tai pikemminkin ääniä? Haen kummitus- ja aavemaista ääntä Halloween-juhliin. Äänet tulevat kauhutelttaan.

Kysytty

Löytyykö halloween-musiikkia tai pikemminkin ääniä? Haen kummitus- ja aavemaista ääntä Halloween-juhliin. Äänet tulevat kauhutelttaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kauhuääniä kannattaa etsiä hakusanalla äänitehosteet. Haku on tehty kirjastojen monihausta (http://monihaku.kirjastot.fi), joten kaikkea aineistoa ei ole joka paikkakunnalla. Sitä voi kuitenkin tiedustella kaukolainaksi, omassa kirjastossa osataan neuvoa.
Tässä listaa:
- Halloween hootenanny (kokoelma kauhu- ja Halloween-
aiheisia kappaleita eri artisteilta)

- Sounds of nature and the great outdoor (sis. mm. ukkosen
ääniä)

- Scary sound effects : nightmarish noise for Halloween!
(kauhuelokuvien äänitehosteita)

- These ghoulish things : horror hits for Hallowe'en (kokoelma kauhu- ja Halloween-aiheisia lauluja eri artisteilta)

- Essential death & horror sound effects (äänitehosteita
kauhufilmeistä)

- Halloween horrors (tallenne sisältää 56 erilaista
äänitehostetta ,kuten eläinten ääniä, kauhunhuutoja,
erilaisten aseitten ja soitinten ääniä)

- Sounds of horror (myrskyn ja aaveiden ääniä, susien
ulvontaa, leijonan karjuntaa, naisten kirkumista,
askelia, oven koputusta yms.)

Halloween-aiheiseksi musiikiksi käynee esimerkiksi musiikki kauhuelokuvista: The monster movie music album. Myös Youtube.com'ista löytyy haulla halloween music materiaalia.

Musiikkia aiheesta tietokannasta löytyy lisäksi hakusanalla aaveet aavemaista klassista musiikkia (http://www2.kirjastot.fi/musiikkia_aiheesta/haku.aspx?word=aaveet) tällainen lista:

Triot, piano, jouset, op70. Nro 1, D-duuri - Beethoven, Ludwig van(aaveet, haamut, innoittajat, kirjallisuus, kummitukset, satuolennot, Shakespeare William, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

3 ghost rags - Bolcom, William(aaveet, haamut, kummitukset, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Graceful ghost - Bolcom, William(aaveet, haamut, kummitukset, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

El amor brujo - Falla, Manuel de(aamu, aaveet, demonit, haamut, kellot, kirkonkellot, kummitukset, satuolennot, taruolennot, tuli, virvatulet, vuorokaudenajat, yliluonnolliset olennot, yö)

Goyescas, piano - Granados, Enrique(aaveet, eläimet, Goya Francisco de, haamut, innoittajat, kummitukset, kuolema, kuvataide, linnut, satakieli, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Ghosts - Kantelinen, Tuomas(aaveet, haamut, kummitukset, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Butterflies, op39 - Nordgren, Pehr Henrik(aaveet, eläimet, haamut, Hearn Lafcadio, hyönteiset, innoittajat, Japani, kirjallisuus, kummitukset, kuolema, paikka, perhoset, satuolennot, syksy, taruolennot, vuodenajat, yliluonnolliset olennot)

Miminashi-Hoichi, op17 - Nordgren, Pehr Henrik(aaveet, haamut, Hearn Lafcadio, innoittajat, Japani, kirjallisuus, kummitukset, muusikot, paikka, satuolennot, sokeus, taruolennot, vammaisuus, yliluonnolliset olennot)

Mujina, op30 - Nordgren, Pehr Henrik(aaveet, haamut, Hearn Lafcadio, innoittajat, Japani, kirjallisuus, kummitukset, paikka, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Yuki-onna, op31 - Nordgren, Pehr Henrik(aaveet, haamut, Hearn Lafcadio, innoittajat, Japani, kirjallisuus, kummitukset, lumi, paikka, satuolennot, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Sinfoniat, nro 10, op213, f-molli (Zur Herbstzeit) - Raff, Joachim(aaveet, haamut, kummitukset, metsästys, satuolennot, syksy, taruolennot, vuodenajat, yliluonnolliset olennot)

Hamlet, op116 - Sostakovitš, Dmitri(aaveet, haamut, hautajaiset, hukkuminen, hulluus, innoittajat, juhlat, kaksintaistelut, kirjallisuus, konfliktit, kummitukset, kuolema, mielenterveyshäiriöt, murha, puutarhat, sairaus, satuolennot, Shakespeare William, taistelut, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Hamlet, sarja, op116a - Sostakovitš, Dmitri(aaveet, haamut, hukkuminen, hulluus, innoittajat, juhlat, kaksintaistelut, kirjallisuus, konfliktit, kummitukset, kuolema, mielenterveyshäiriöt, murha, puutarhat, sairaus, satuolennot, Shakespeare William, taistelut, taruolennot, yliluonnolliset olennot)

Póhadka léta, op29 - Suk, Josef(aaveet, haamut, kesä, kummitukset, muusikot, päivä, satuolennot, sokeus, taruolennot, vammaisuus, vuodenajat, vuorokaudenajat, yliluonnolliset olennot, yö)

Pièces de fantaisie, op54 - Vierne, Louis(aaveet, haamut, ilta, joet, kellot, kirkonkellot, kummitukset, paikka, Rein, satuolennot, taivaankappaleet, taruolennot, tähdet, vesi, vesistöt, vuorokaudenajat, yliluonnolliset olennot)