Löytyykö "Guinnes Kronikat 1900-luku" tapaista tietosanakirjaa, joka kertoisi 1900-luvusta?

Kysytty

Löytyykö "Guinnes Kronikat 1900-luku" tapaista tietosanakirjaa, joka kertoisi 1900-luvusta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1800-luvusta ei ole olemassa ihan vastaavanlaista teosta, vaan näissä löytämissäni kirjoissa käsitellään eri näkökulmista 1800-lukua:

"Ihmisen aika:kaksi vuosisataa", toim. Ari Anteroinen...(et al.) 1998.
Teos löytyy ainakin Helsingin pääkirjastosta Pasilasta.

Söderlund, Ernst: "Uusimman ajan valtio- ja yhteiskuntahistoria" (1979). Tämä teos on Pasilan kirjavarastossa.

Salis, J.R. von: "Uudemman ajan maailmanhistoria" osat 1-3 (1965, 1966). Myös nämä löytyvät Pasilan kirjavarastosta.

"Yhdeksännentoista vuosisadan kulttuurikehitys" (1921).

"XIX vuosisata sanoin ja kuvin" (1902). Tämä on kaksiosainen teos. Löytyvät myös pasilan kirjavarastosta.

Löytyi myös yksi englanninkielinen teos:
"The illustrated atlas of the nineteenth century world", edit. Montgomery Martin (1989). Tämä teos löytyy Itäkeskuksen kirjastosta.