Löytyykö Espoon kirjastoista skanneria valokuva-negatiivien skannaukseen? Entä valopöytää ja skanneria valokuvien skannaukseen?

Kysytty

Löytyykö Espoon kirjastoista skanneria valokuva-negatiivien skannaukseen? Entä valopöytää ja skanneria valokuvien skannaukseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Espoon kirjastoista valokuvanegatiivien skanneri on Sellossa ja Isossa omenassa. Valopöytää ei ole, mutta skannerilla voi muokata negatiivia. Valitettavasti nämä palvelut eivät kuitenkaan ole tällä hetkellä käytössä korona-ajan takia.

Helsingin Keskustakirjasto Oodissa on käytössä mediatyöasemia joilla voi skannata dioja, negatiiveja ja valokuvia. Ajan voi varata Varaamo-palvelun kautta: https://varaamo.hel.fi/