Löytyykö cd:stänne Sibeliuksen kuuluisimpia sävellyksiä sellolla ja pianolla soitettuna yhdellä ja samalla cd:llä (Valse triste jne.)?

Kysytty

Hei, löytyykö cd:stänne Sibeliuksen kuuluisimpia sävellyksiä sellolla ja pianolla soitettuna yhdellä ja samalla cd:llä (Valse triste jne.)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällä hetkellä Anders-kimpasta (Kannus ja Kaustinen) löytyy Jean Sibelius: Cello/piano, Finlandia Records FACD351, p1986, joka sisältää Sibeliuksen sellosävellyksiä, sekä sovituksia joistakin tunnetuimmista sävellyksistä (Valse triste, Valse romantique, Canzonetta...). Kokkolan kaupunginkirjastossa cd-levyä ei ole, mutta sen saa tilattua seutulainana Kannuksesta tai Kaustiselta. Varausmaksu on 0,50 euroa.

Toinen on Sibelius: Original works and arrangements for cello and piano, Naxos 8570797, p2008, jonka sisältö on melkein sama yllä olevan levyn kanssa, lisäksi siitä löytyy mm. Finlandia sovitettuna sellolle ja pianolle. Levyä ei löydy valikoimistamme, mutta on kuunneltavissa Naxos Music Library -palvelusta.

Naxos Music Library on klassisen musiikin online-kuuntelupalvelu, jota voi käyttää maksuttomasti Kokkolan kaupunginkirjaston kirjastokortilla. Lisätietoja: http://www.kokkola.fi/kirjasto/kirjastot_ja_palvelupisteet/paakirjasto/…