Löytyykö äänitettä Pikkukissan joulukello/ Maikki Länsiö ja Esa Saario? Löysin netistä että on Ylen oma äänite vuodelta 1963. Lisäksi löysin,että on ollut…

Kysytty

Löytyykö äänitettä Pikkukissan joulukello/ Maikki Länsiö ja Esa Saario? Löysin netistä että on Ylen oma äänite vuodelta 1963. Lisäksi löysin,että on ollut Joulu-Suomi soi osa 2,Julkaistu: ke 25.12.2013. Tässä kappale nro 9.

Vastaus

Vastattu

Tästä Tapio Yrjän säveltämästä ja Saukin eli Sauvo Puhtilan sanoittamasta joululaulusta ei ole julkaistu kaupallista äänitettä. Yleisradion Fono-tietokannan mukaan Yleisradiolla on ääninauha, jolla laulun esittävät Maikki Länsiö ja Esa Saario ja Tapio Yrjän yhtye. Laulu on soitettu ohjelmassa "Suomi soi : Jouluisia levyarkiston aarteita - Joulu-Suomi soi osa 2". Ohjelman tiedot löytyvät Ylen Areenasta, mutta ohjelma ei ole enää kuunneltavissa.

Kannattaa toivoa tätä laulua esimerkiksi jossakin Yleisradion toivekonsertissa!

Lähteet:

Yleisradion Fono-tietokanta: www.fono.fi

Ohjelman tiedot Ylen Areenassa: https://areena.yle.fi/audio/1-2097256