Löytyykö äänikirjojen kuunteluun selkokielistä ohjetta?

Kysytty

Löytyykö äänikirjojen kuunteluun selkokielistä ohjetta? Menin ellibsiin ("suomenkielistä kirjallisuutta") ja siellä on ruotsalaisia poni-kirjoja...
Miten vaikeaksi tämäkin on saatu tehtyä...???

Vastaus

Vastattu

Ellibsissä on todella myös englannin, ranskan, ruotsin ja venäjänkielistä kirjallisuutta.

Helmet sivuilta löytyy joitakin ohjeita ja jopa ohjevideoita, mutta kovin selkokielisiä ne eivät tosiaan ole. Helmet.fi

Ellibs on suuri kirjakauppa, joten sinne kannattaa suunnata Helmet sivujen linkin kautta. Helmet ellibs

Sivulla kannattaa klikata oranssin palkin alta kieleksi suomi ja kohdeyleisöksi vaikkapa aikuiset. https://www.ellibslibrary.com/fi/collection/0?audience=adults&language=fi

Jos haluaa rajata haun vain heti saatavilla olevaan kaunokirjallisuuteen, se onnistuu kohdista saatavuus ja aihe. https://www.ellibslibrary.com/fi/collection/0?subject=fiction&availability=now&language=fi&audience=adults

Kirjastot tarjoavat myös mielellään opastusta e-aineiston käyttöön.