Löytyiskö tietoa Etelä-Afrikan apartheid-politiikasta?

Kysytty

Löytyiskö tietoa Etelä-Afrikan apartheid-politiikasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisissä kirjastoissa on runsaasti aiheeseesi mahdollisesti sopivia kirjoja, joita voit tiedustella lähikirjastosta. Seuraavasta listasta voit valita sopivalta tuntuvat kirjan nimet ja tekijät. Lista ei ole täydellinen, kysy lisää lähikirjastosta.

Anteeksiantaminen : tie tulevaisuuteen / Desmond Tutu ; suomentanut Ritva Hellsten KIRJA 2001

Biko / Donald Woods ; suom.: Aarne T. K. Lahtinen KIRJA 1978

Ei hunningolle tänään : afrikkalainen lapsuuteni / Alexandra Fuller ; suomentanut Sirpa Kähkönen KIRJA 2003

Ei hunningolle tänään : afrikkalainen lapsuuteni / Alexandra Fuller ; suomentanut Sirpa Kähkönen KIRJA 2004

Etelä-Afrikka - ihmisoikeudet - Suomen ulkopolitiikka / Tuure Junnila KIRJA 1988

Miriam Makeba : Etelä-Afrikan ääni / Miriam Makeba ja James Hall ; suomentanut Anu Partanen KIRJA 1992

Muistatko Mareen : rotusorto kuoli Etelä-Afrikassa - mutta vain virallisesti / Teuvo Tuomi KIRJA 1994

Musta veli / Reidar Brodtkorb ; [suom. Aila Meriluoto] KIRJA 1982

MUSTA VELI / REIDAR BRODTKORB KIRJA 1965

Mustavalkoinen Afrikka : katsaus Etelä-Afrikan rotupolitiikkaan / Juha Vakkuri KIRJA 1973

Mustavalkoinen Etelä-Afrikka : apartheid, Suomi ja kansainvälinen eristäminen / toimittaneet Kimmo Kiljunen ja Satu Lehtonen KIRJA 1990

Palava maa / Wilbur Smith ; suomentanut Ilkka Terho

apartheid
Palava perhonen / Yvonne Vera ; suomentanut Terhi Kuusisto KIRJA 2001

apartheid
Petturin sydän : valkoinen etelä-afrikkalainen palaa maanpaosta kohtaamaan kansansa ja omantuntonsa / Rian Malan ; suomentanut Ilkka Malinen KIRJA 1990

apartheid
Piispa Desmond Tutu / Tomm Kristiansen, Gunnar Lislerud ; [esipuhe: Egil Aarvik] ; [suom.: Simo Repo] KIRJA 1987

apartheid
Pitkä tie vapauteen : omaelämäkerta / Nelson Mandela ; suomentanut Heikki Älli KIRJA 1995

apartheid
Poikavuodet : kohtauksia syrjäisestä elämästä / J. M. Coetzee ; suomentanut Seppo Loponen KIRJA 2003

apartheid
Päästä minun kansani : omaelämäkerta / Albert Luthuli ; johdannon kirjoittanut Charles Hooper ; julkaisukuntoon saattaneet Charles ja Sheila Hooper ; suomentanut Lauri E. Miettinen KIRJA 1963

apartheid
Sano minua naiseksi / Ellen Kuzwayo ; alkulause: Nadine Gordimer ; esipuhe: Bessie Head ; [suom. Kaija Anttonen] KIRJA 1987

apartheid
Sateen enteitä / André Brink ; suomentanut Seppo Loponen KIRJA 1983

apartheid
Tuokio tuulessa / Andre Brink ; suomentanut Seppo Loponen KIRJA 1998

apartheid
Tuokio tuulessa / Andre Brink ; suomentanut Seppo Loponen KIRJA 1998

apartheid
Valkoinen kuiva kausi / directed by Euzhan Palcy ; screenplay by Colin Welander and Euzhan Palcy ; based on the book by Andre Brink ; music by Dave Grusin VIDEO 1991

apartheid
Valkoinen, kuiva kausi / Andre Brink ; suomentanut Seppo Loponen KIRJA 1999

apartheid
Valkoisen vallan Afrikka / toimittanut Erkki Tuomioja KIRJA 1969
apartheid
Öisin valvoo leopardi / Sesse Koivisto KIRJA 2002