Löytyiskö Herman Hessen romaanista Demian suomeksi tehty tutkimus, analyysi, opinnäytetyö tms. kirjoitus joka avaisi ja erittelisi teoksen juonta ja teemaa…

Kysytty

Hei, löytyiskö Herman Hessen romaanista Demian suomeksi tehty tutkimus, analyysi, opinnäytetyö tms. kirjoitus joka avaisi ja erittelisi teoksen juonta ja teemaa laajemmin?

Vastaus

Vastattu

Mikko Ylilammi on tehnyt pro gradun Bildungsroman ja parodia Hermann Hessen teoksissa Unterm Rad, Demian, Knulp ja "Karl Eugen Eiselein" (Helsingin yliopisto 2017)

Teppo Kulmala tarkastelee Herman Hessen proosaa jungilaisen psykoenergetiikan näkökulmasta teoksessaan Kohtalokasta kerrontaa (Atena 2002).

Usein myös klassikkoteosten esipuheissa kerrotaan kirjan taustoista ja teemoista.