Löytyisiköhän mistään Suomen kirjastosta faktatietoa Oulun Työväen Palloilijoiden Tul-sarjan mestaruudesta vuodelta 1955. Ottelu pelattiin Oulussa ja laji on…

Kysytty

Hei! löytyisiköhän mistään Suomen kirjastosta faktatietoa Oulun Työväen Palloilijoiden Tul-sarjan mestaruudesta vuodelta 1955. Ottelu pelattiin Oulussa ja laji on jääpallo. Kuvia joukkueesta ja ottelutilanteista kaipaisin kovasti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuoden 1955 helmikuun lehdistä löytyy juttuja pelistä, esim. Kaleva 8.2.1955 s. 10 ja 1, Kaleva 15.2.1955 s. 11, Pohjolan työ 15.2.1955 s. 1 ja 5. Kalevasta ja Pohjolan työstä ei löytynyt kuvia.
Oulun Työväen Palloilijoiden sivulta http://www.otp.fi/seura.html#alku, löytyy kuva joukkueesta v. 1953. Sama kuva löytyy kirjasta Koponen, Erkki : Oulun Työväen Palloilijat ry vuosina 1946-1976, s. 43. Siinä mainitaan joukkueen jäsenten nimet. Samoja pelaajia on ollut v. 1955 joukkueessa.