Löytyisikö urheiluun liittyvää kirjaa keski-ikäiselle naisihmiselle, jota urheilu ei kiinnosta tippaakaan?

Kysytty

Löytyisikö urheiluun liittyvää kirjaa keski-ikäiselle naisihmiselle, jota urheilu ei kiinnosta tippaakaan? Tämän vuoden lukuhaasteesta pitäisi selvitä ja tähän mennessä olen törmännyt lähinnä nuorisokirjoihin.🤔

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voit etsiä urheiluaiheista kaunokirjallisuutta Helmetistä hakusanoilla urheilu kaunokirjallisuus. Rajaa hakutulosta sivun vasemmassa laidassa näkyvillä rajoittimilla aikuisten kokoelmaan ja esimerkiksi suomenkieliseen kirjallisuuteen.

Uudempaa suomalaista urheiluaiheista kaunokirjallisuutta ovat esimerkiksi Juhani Peltosen Elmo (1978), Veijo Meren Jääkiekkoilijan kesä (1980) ja Jarkko Laineen Futari (1977) ja Karo Hämäläisen Yksin (2015).

Kirjasammon genrelistoista löydät runsaasti vinkkejä sekä suomalaisesta että käännetystä kaunokirjallisuudesta, jossa aiheena on urheilu jossain muodossa.

https://www.kirjasampo.fi/fi/genre/urheilukirjallisuus

https://www.kirjasampo.fi/fi/genre