Löytyisikö teologian ja musiikin sanakirjaa suomi-englanti?

Kysytty

Löytyisikö teologian ja musiikin sanakirjaa suomi-englanti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Helmet-verkkokirjastosta löytyy useita yksikielisiä musiikin sanakirjoja ja sanastoja sekä suomeksi että englanniksi. Ainoa varsinainen suomi-englanti sanakirja alalta on Kaija Ervolan Musiikkisanakirja = Dictionary of musical terminology: englanti-suomi-englanti: English-Finnish-English, Helsinki, Finn lectura 2001. Teologian alalta ei ole suomi-englanti sanakirjaa, kylläkin pari suomenkielistä teosta: Teinonen, Seppo A. : Teologian sanakirja : 7400 termiä, 2. korj.p., Helsinki, Kirjapaja 1999; Teinonen, Riitta: Ajasta ylösnousemukseen: sata sanaa teologiaa, uud. laitos, Helsinki, Kirjapaja 2003 ja Kirkon ja uskon sanakirja: aamenesta öylättiin, Helsinki, Kirjapaja 2004. Teosten saatavuustiedot voi tarkistaa osoitteessa www.helmet.fi . Kannattaa kääntyä myös Helsingin yliopiston kirjaston puoleen, (http://www.helsinki.fi/kirjasto)
sieltä voi löytyä molemmista aiheista enemmän aineistoa. Teologia ja musiikkitiede ovat Keskustakampuksen kirjastossa, toimipaikat Aleksanterinkatu 7, 4.krs ja Vironkatu 1 B. Yliopiston kirjaston Helka-kortin saa esittämällä virallisen voimassaolevan henkilöllisyystodistuksen.