Löytyisikö sellaista kirjaa missä on kuvin neuvottu tuoreen kalan käsittely ruoaksi? Tarkoitan esim. ahvenen fileointia.

Kysytty

Löytyisikö sellaista kirjaa missä on kuvin neuvottu tuoreen kalan käsittely ruoaksi? Tarkoitan esim. ahvenen fileointia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvitettuja ohjeita tuoreen kalan käsittelystä löytyy esimerkiksi seuraavista kirjoista:

RASMUSSON, Birgitta, Herkutellaan kalalla : maukkaita kala- ja äyriäisruokia (Gummerus, 2001)
- Tuoreen kalan perkaaminen ja fileoiminen (s. 21-26)

HANSEN, Finn Edwin, Kalaherkut : merestä, joesta ja järvestä (Perhemediat, 2005)
- Fileointi (s. 16-19)

SUURI kala- ja äyriäiskeittokirja (Könemann, 2000)
- Pyöreän kalan perkaus ja fileointi (s. 24)