Löytyisikö runoa nimeltä Hätä ja kenenkähän tuotantoa olisi? Alkaa näin: En tiedä mistä se tulee joskus illoin...

Kysytty

Löytyisikö runoa nimeltä Hätä ja kenenkähän tuotantoa olisi? Alkaa näin: En tiedä mistä se tulee joskus illoin

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Lauri Pohjanpään runo Hätä. Runo on julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1953 Pohjanpää runojen kokoelmassa Valitut runot. Runo on luettavissa myös esimerkiksi teoksesta Tämän runon haluaisin kuulla 1 (useita painoksia).

Tämän runon haluaisin kuulla (toim. Mirjam Polkunen, Satu Marttila, Juha Virkkunen, Tammi, useita painoksia)