Löytyisikö onko Irja Askolan vai Anja Porin runo ja missä kirjassa on, semmonen mikä kertoo perjantaista kaupan kassalla. Oon lukenut sen ja olisin tarvinnut…

Kysytty

Löytyisikö onko Irja Askolan vai Anja Porion runo ja missä kirjassa on, semmonen mikä kertoo perjantaista kaupan kassalla. Oon lukenut sen ja olisin tarvinnut sen kipeästi, mutten nyt löydä. Voi olla teoksissa matkaan, naiset tai jos olet, ole nyt. Kun ei mielestäni ollut kirjassa lasinen lapsuus. Tai muissa mitä hyllystä löytyi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on varmaankin Irja Askolan runo, joka alkaa rivillä Vaikeimpia ovat perjantait. Runo sisältyy Irja  Askolan ja Anja Porion yhteisteokseen Mikä nainen (1985, useita painoksia, Kirjapaja, s. 104 -105).

https://finna.fi/