Löytyisikö nuotti Abraham Paul: Toujours l`amour ja alkuperäiskielellä, jonka oletan olevan saksa?

Kysytty

Löytyisikö nuotti Abraham Paul: Toujours l`amour ja alkuperäiskielellä, jonka oletan olevan saksa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tämä Abrahamin operetista Ball im Savoy (Savoijin tanssiaiset) löytyvä laulu "Toujours l'amour" on julkaistu suomenkielisenä versiona (Aina vain rakkaus) kokoelmissa Suuri toivelaulukirja 11 (s. 58) ja 108 kitaralaulua (s. 62), joista jälkimmäisessä on myös ruotsinkielinen teksti. Nämä löytyvät useimmista suomalaisista kirjastoista.

Saksankielisellä tekstillä varustettu nuotti lauluäänelle ja pianolle (Abraham: Paul-Abraham-Melodien : für Gesang und Klavier)löytyy ainakin Kotkan ja Tampereen kaupunginkirjastoista (jälkimmäisen kappale oli lainassa). Todennäköisesti tämä sama nuotti löytyy myös Espoon Sellon kirjastosta (tiedot eivät riitä varmistamiseen).

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto