Löytyisikö mitään kirjaa japanilaisesta kirjoituksesta (ja jos löytyy nii mistä kirjastosta Hesast se saataisi löytyy)?

Kysytty

Löytyisikö mitään kirjaa japanilaisesta kirjoituksesta (ja jos löytyy nii mistä kirjastosta Hesast se saataisi löytyy)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Japanin kielestä ja kirjoitusjärjestelmästä suppeasti löydät tietoa esim. teoksista:
MALLAT, Heikki : Dozo : Japanin kieltä ja kulttuuria. 1993.
LOMPOLO, Juhani : Japanin aapinen : japanilaismaailman salat. 1997.
Syvällisempää tietoa löytyy esim. teoksista :
SEPPÄNEN, Jouko : Japanin kieli ja merkillinen kirjoitusjärjestelmä. 1980.
TUOMI, Tapio J. : Japanilais-suomalainen kanji-sanakirja. 1998.
FOERSTER, Andreas : Kanji abc : a systematic approach to Japanese characters. 1994.
MCARTHUR, Ian : Reading Japanese signs. 1994.
HENSHALL, Kenneth G. : A guide to remembering Japanese characters. 1988.
ANDERSON, Olov Bertil : Bushu : a key to the radicals of the Japanese script. 1981.
Plussa tietokannasta http://www.libplussa.fi/ voit tarkistaa kirjojen sijaintitieot ja etsiä lisää esim. hakusanoilla japanin kieli tai japanin kieli ja kirjoitusjärjestelmät.
Internetistä löydät kaipaamaasi tietoa esim. osoitteesta http://www.japan-guide.com/e/e621.html