Löytyisikö kirjasuositusta aiheesta sähkömagnetismi noin 10-vuotiaalle lapselle?

Kysytty

Löytyisikö kirjasuositusta aiheesta sähkömagnetismi noin 10-vuotiaalle lapselle?

Vastaus

Vastattu

Helmet-haulla löytyi heti kiva lastentietokirja

Fysiikan maailma / [Michael Cramer Andersen ... et al. ; päätoimittaja Lotte Juul Nielsen]

Myös kirja  Fysiikka ja kemia / [teksti: Jordi Llansana ; suomentanut: Ville Veihola]  voisi olla kiinnostava.

Kenties teos 100 asiaa jotka haluat tietää / kirjoittanut Alex Frith ... [et al.] ; kuvittanut Federico Mariani & Jorge Martin ; suomentanut Reija Jousjärvi

vastaisi myös sähkömagnetismin kysymyksiin.

Lapset ovat kovin erilaisia jo varsin nuorina. Ehkäpä myös aikuisten kirja Sähkön pitkä historia / Ismo Lindell olisi sopiva?