Löytyisikö kirjaa/artikkelia joka käsittelee aihetta: internaattipedagogiikka?

Kysytty

Löytyisikö kirjaa/artikkelia joka käsittelee aihetta: internaattipedagogiikka?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kovin paljon aiheestasi ei näytä olevan kirjoitettu. Internaattipedagogiikka-sanalla ei tietoa löytynyt. Kannattaa ehkä hakea sisäoppilaitokset-sanalla. Vuonna 1984 on julkaistu Heikki Sederlöfin teos Sisäoppilaitostutkimus. Teosta arvioidaan myös artikkelissa Internaattiyhteisö pedagogisena mahdollisuutena (Siljander: Aikuiskasvatus 1986, nro 2, s. 101-103). Kansanopisto-lehdessä (1985, nro 7, s. 7-9) on Kyllikki Tiensuun artikkeli aiheesta nimellä Pedagogiikkaa viime vuosisadalta.

Muita teoksia mm.
- Kansanopiston sosiaalipedagoginen työ ja internaattiasuminen / Anne Männistö, Mirva Salminen (1983)
- Sisäoppilaitoksen oppimisympäristön haasteet / Toni Vanhatalo (2006)
- Arkea ja juhlaa Jyväskylän seminaarissa [Elektroninen aineisto] : elämä 1800-luvun laitosyhteisössä / Satu Eiskonen

Viimeisenä mainittu on luettavissa myös sähköisessä muodossa. Tiedot teosten sijainnista löytyvät yliopistokirjastojen Linda-tietokannan kautta (https://linda.linneanet.fi/cgi-bin/Pwebrecon.cgi?LANGUAGE=Finnish&DB=lo…) Lindaa voi käyttää yleisten kirjastojen, ammattikorkeakoulukirjastojen ja yliopistokirjastojen verkoissa.