Löytyisikö jotain kirjallisuutta tai muuta aineistoa aiheesta verkkoviestintä (internet, sähköposti, Wilma) kodin ja koulun yhteistyössä tai verkkoviestintä…

Kysytty

Hei!

Löytyisikö jotain kirjallisuutta tai muuta aineistoa aiheesta verkkoviestintä (internet, sähköposti, Wilma) kodin ja koulun yhteistyössä tai verkkoviestintä opettajan näkökulmasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teos Haasio, Ari: Pulpetit virtuaalivirrassa, Helsinki, BTJ, 2008 näyttäisi asiasanojen perusteella olevan paras nimenomaan kysymästäsi näkökulmasta verkkoviestintää käsittelevä teos, joka löytyy pääkaupunkiseudun yleisten kirjastojen Helmet-verkkokirjastosta. Haasion teoksen asiasanoina on mm.internet, verkkoviestintä, koti, koulu, yhteistyö. Lisäksi Helmetistä saa käyttäen hakulauseketta verkkoviestintä ja (opettajat tai opetus) tulokseksi seuraavat teokset: Karevaara, Samuli: Moodlen perusteet :opettajan ja opiskelijan opas, Helsinki, Finn Lectura, 2009; Tutkielmamatka verkkoviestintään, Helsinki, Yliopistopaino 2006. Lisäksi aihetta sivuaa teos Alasilta, Anja: Verkkokirjoittajan käsikirja, Helsinki, Inforviestintä, 2002. Teosten saatavuustiedot voi tarkistaa osoitteesta www.helmet.fi.
Kirjastojen asiakastyöasemillakin käytettävissä olevasta Aleksi-artikkeliviitetietokannasta löytyy useita viitteitä hakusanoilla verkkoviestintä ja koulut ja pari viitettä hakusanoilla verkkoviestintä ja opettajat. Näissä artikkeleissa ei kyllä sisällönkuvailun perusteella erityisesti koulun ja kodin välinen yhteistyö näytä olevan esillä. Aleksista löytyy jokunen viite myös Wilmasta.